Konsalnet.pl

Zabezpieczenie motocykla przed kradzieżą

Po wyłączeniu zapłonu pojazdu urządzenie ISR-M przechodzi w tryb czuwania przeciw kradzieżowego, w którym identyfikuje próby nieautoryzowanego uruchomienia, przemieszczania, ruchu motocykla (np. holowania) lub odłączenia zasilania akumulatora. Działanie systemu monitoringu gps rozpoczyna się od procesu kalibracji w celu ustalenia pozycji spoczynkowej motocykla (ok. 20 sekund od chwili wyłączenia stacyjki), po którym system przechodzi w stan czuwania.
 
W stanie czuwania każda zmiana położenia w dowolnej osi motocykla bez włączonej stacyjki powoduje wyzwolenie ostrzeżenia akustycznym sygnałem przerywanym przez 10 sekund (użytkownik może w tym czasie autoryzować się poprzez włączenie stacyjki, nie wywołując alarmu), po czym następuje wyzwolenie alarmu sygnałem ciągłym przez kolejne 20 sekund oraz wysłanie sygnału do Centrum Monitorowania.
 
Po otrzymaniu alarmu Operator Stacji Monitorowania łączy się telefonicznie z właścicielem pojazdu w celu zweryfikowania, czy otrzymany sygnał o kradzieży jest prawdziwy. Jeśli połączenie głosowe nie może zostać nawiązane lub osoba która odebrała połączenie nie poda ustalonego hasła, Operator natychmiast powiadamia o zdarzeniu jednostkę policji najbliższą lokalizacji motocykla.
 
ISR-M może również być wspierany przez systemy zabezpieczające zainstalowane niezależnie, jak i stanowiące integralną część fabryczną motocykla. Sygnały o ich wzbudzeniu urządzenie ISR-M odbierać może za pośrednictwem magistrali CAN (jeśli motocykl jest w nią wyposażony) lub za pomocą wejścia cyfrowego podłączanego do niezależnego systemu alarmowego.
wróć